آیت‌الله اعرافی بر تهیه سند 5 ساله ورزش درمیبد تأکید کرد

حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در جلسه شورای ورزش این شهرستان که با حضور میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان و سجادی پور فرماندارمیبد در بیت آیت‌الله اعرافی برگزار شد بر تهیه سند 5 ساله ورزش در شهرستان میبد تأکید کرد و گفت: این سندباد با نگاه الگویی و جامع در شش ماه اول امسال تهیه شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه امسال هم مثل سال‌های قبل در اجازات وجوهات یک تا 2 میلیارد را در شهرستان میبد می‌دهیم افزود: کسانی که در بحث ورزش سرمایه‌گذاری کنند آن‌ها را همراهی می‌کنیم و علاوه بر آن 300 تا 500 میلیون تومان هم به‌تدریج از طریق دفتر کمک خواهیم کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر پیوست ورزشی صنایع، اصناف وادارات اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان باید با هدایت فرمانداری ظرف دو ماه آینده پیوست ورزش و جوانان را در صنعت، ادارات و اصناف تهیه و به تصویب شورای ورزش برساند.

آیت‌الله اعرافی نظام فرهنگ‌سازی ورزش را در تأمین سلامت و نشاط اجتماعی مهم خواند و گفت: نهادهای فرهنگی، دینی و آموزش‌وپرورش باید برای توجه و ترویج و تبلیغ فرهنگ ورزشی باید سامانه‌ای داشته باشد.

امام‌جمعه میبد داشتن منشور فرهنگی ورزش و برچیده شدن اختلافات را در توسعه ورزش بانوان و نوجوانان ظرف دو ماه آینده خواستار شد و افزود: با تمام وجود از ورزش بانوان حمایت کنیم و امسال باید به‌صورت ویژه ورزش و زیرساخت‌های ورزش بانوان تقویت و موردتوجه شهرداری‌ها قرار گیرد تا نیازهای ورزشی بانوان تأمین شود و به سال دیگر نیافتد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر توجه شورای شهر به تأمین اعتبار لازم برای مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ورزشی تأکید کرد و گفت: صنایع هم باید واقعاً برای کارگران خودسرانه و امکانات ورزشی فراهم کنند و آموزش‌وپرورش هم که در سال‌های اخیر پنجاه آموزشگاه را با همراهی خیرین احداث کرده است؛ رویکرد ورزشی را در این زیرساخت‌ها پیش‌بینی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه بسیج و سپاه هم اقدامات خوبی در ورزش انجام داده است اظهار داشت: تأمین منابع استخر را هم پیش‌بینی کرده است و باید اداره ورزش، برنامه‌ای را برای همگانی کردن اماکن ورزشی که در دست ادارات است تهیه و به تصویب شورا برساند.

 آیت‌الله اعرافی در بخش ورزش زورخانه‌ای و کشتی هم که شهرستان میبد پیشگام است گفت: برای ارتقاء و پیشرفت این حوزه هم باید برآورد جدیدی از سوی پیشگامان این ورزش به دست آورد.

امام‌جمعه میبد گفت: تهیه نقشه جامع برای داشتن تیم‌های ورزشی در شهرستان نیاز به حامی است و باید 20،30 تیم را با ظرفیت‌های صنعت، اصناف و خیرین حمایت و پشتیبانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در بودجه‌های کشور اعتبارات متعدد، متفرق و تسهیلات زیادی وجود دارد که می‌توان با پی گیری این اعتبارات را جذب کرد.

امام‌جمعه میبد گفت: احداث استادیوم و پی گیری مجوز آن و همین‌طور تکمیل استخر ندوشن و سالن ورزشی بفروئیه نیاز به اعتباردارند که امیدواریم امسال اعتبارات لازم تخصیص و پروژه‌ها به‌پیش برود.

آیت‌الله اعرافی رشد ازدواج از 600 به هزار و توقف رشد طلاق و افزایش ثمن‌های جوانان، توجه به اشتغال استعدادهای خوب و تحصیل‌کرده و تحصیل و مسکن و ورزش را از اولویت‌های شهرستان میبد در سال 1401 برشمرد و گفت: امیدواریم امسال با پی گیری و تحقق این مصوبات شاهد تحول در این راستا باشیم.

دکتر میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مجموعه ادارات و سازمان‌ها به‌ویژه شهرداری باید مانند سپاه و بسیج نسبت به فراهم کردن زیرساخت‌های ورزشی بیش از گذشته توجه کنند.

سجادی پور فرماندارمیبد هم بابیان اینکه اعتبارات خیری زیادی بعد از مسائل فرهنگی در شهرستان میبد در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی هزینه شده است گفت: احداث استادیوم ورزشی، تکمیل پیست دوچرخه‌سواری و سالن ورزشی شهیدیه و اجرای عملیات سالن ورزشی بفروئیه از اولویت‌های امسال است.

پور سلمان مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام در سطح استان را از برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان خواند و افزود: شناسایی پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام با پیشرفت ۶۰ درصد و تکمیل آن‌ها با ایجاد صندوق مسئولیت‌های اجتماعی در سراسر استان در دستور کار امسال است.

پور سلمان گفت: برنامه محوری و شناسایی بستر توسعه ورزش در دستور کار قرارگرفته و ایجاد زیرساخت‌های ورزشی استاندارد و برخورداری از ۲ تیم ورزشی فوتبال درمیبد و سایر شهرهای استان نیز با تأمین اعتبار از منابع مختلف و همکاری همه محقق می‌شود.

وی ایجاد پارک‌های ورزشی و حمایت از تیم‌های ورزشی پایه برای ادامه فعالیت‌های ورزشی جوانان و حضور آن‌ها در لیگ‌های برتر بر اجرای برنامه‌های مختلف برای اشتغال و افزایش ازدواج جوان‌ها را از راه‌های تقویت ورزش برشمرد.

محمدرضا زارع رئیس اداره ورزش و جوانان میبد هم با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و مسابقه‌ها و اعزام‌های ورزشی انجام‌شده و بیان اولویت‌های ورزشی امسال، تأمین اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای تکمیل پروژه‌های ورزشی این شهرستان را خواستار شد.

زارع افزود: در حال حاضر حدود 10 هزار ورزشکار درمیبد فعالیت ورزشی انجام می‌دهند که از این تعداد سه هزار نفر ورزشکار سازمان‌یافته و بیمه‌شده هستند.