مقنی فتح المبین به یاران شهیدش پیوست

حاج حسن رعیت از جانبازان شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس روستای رکن‌آباد، پس از سال‌ها تحمل درد و رنج عوارض ناشی از شیمایی در 82 سالگی عصر امروز به یاران شهیدش پیوست.

پیکر این جانباز سرافراز عصر امروز روی دستان مردم قدرشناس و شهیدپرور روستای رکن‌آباد تشیع و پس از چرخاندن در میدان حسینیه اعظم روستای رکن‌آباد در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.

مرحوم حاج حسن رعیت یکی از گروه 30 نفری مقنیان یزدی بود با حضور در منطقه، با حفر 460 متر کانال، پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات فتح المبین را میسر ساختند.

عملیات فتح المبین عملیات نظامی گسترده نیروهای مسلح ایران بود که در فروردین 61 با تلفات بالای انسانی پس از 7 روز نبرد سنگین با پیروزی قاطع نیروهای ایرانی و عقب‌نشینی ارتش عراق به پایان رسید.

این عملیات که در 30 دقیقه بامداد روز دوشنبه فرودین 61 در جبهه جنوبی خوزستان به وقوع پیوست؛ مقنی‌های یزدی با حفر کانال و پیروزی عملیات، باعث آزادسازی 2 هزار و 400 کیلومترمربع از خاک کشورمان شامل ده بخش و روستا، چندین جاده ارتباطی استان خوزستان شدند و شهرهای دزفول، شوش، دهلران، اندیمشک و پایگاه هوایی دزفول از تیر رأس ارتش عراق خارج شد.