مشکلات جامعه معلولین شهرستان میبد بررسی شد

در نشستی با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندارمیبد و مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور افراد دارای معلولیت مشکلات جامعه معلولین شهرستان میبد بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در نشستی با حضور «فرزین خادمی» معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندارمیبد و «علی همت محمود نژاد» مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور افراد دارای معلولیت مشکلات جامعه معلولین شهرستان میبد بررسی شد.

علی همت محمود نژاد در این نشست 12 میلیون تومان به ورزشکاران بوچیا میبد اختصاص داد.

محمود نژاد گفت: خیلی از افراد معلول در استان یزد باوجود اقدامات خوب انجام‌شده از وضعیت دسترس پذیریشان به اماکن، معابر و وسایل نقلیه گلایه‌هایی داشتند.

وی بابیان اینکه شورای شهر استان برای دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات عمومی اقدام به خرید ون‌هایی مخصوص افراد معلول کرد ه است افزود: شانزده دستگاه اتوبوس را برای معلولین مناسب‌سازی کردند که جای خرسندی است.

محمود نژاد گفت: قرار شد در شهرستان میبد هم شهرداری یک دستگاه ون را برای جابه‌جایی معلولان به مراکز آموزشی، درمانی، توانمندی و ورزشی فراهم کند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه مشکلات افراد دارای معلولیت در کشور بسیار زیاد است و در این راستا دولت هم اقدامات خوبی انجام داده است گفت: باوجوداین اقدامات سختی‌هایی که معلولین در زندگی تحمل می‌کنند بسیار زیاد است.

محمود نژاد تصریح کرد: ما موفق شدیم حق پرستاری را برای افراد آسیب نخاعی که در شهرستان میبد نزدیک به 80 نفر هستند از 200 هزار تومان به 550 هزار تومان افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین سعی کردیم برای افراد دارای معلولیت که خودرو ویژه معلولین دارند 40 لیتر به سهمیه بنزین آن‌ها اضافه کنیم که در حال حاضر افراد معلول صد لیتر بنزین می‌گیرند.

محمود نژاد بابیان اینکه بیشتر اماکن ما فاقد دسترس‌پذیری برای افراد دارای معلولیت است گفت: ریشه همه این‌ها را در نظام‌مهندسی می‌بینم و اینکه چرا یک مهندس حاضر است که یک ساختمانی را طراحی کند که درحالی‌که در طراحی خود از ابتدا ایمان دارد که فرد دارای معلولیت نمی‌تواند از آن استفاده کند.

وی تصریح کرد: بنابراین نظام‌مهندسی ما باید دگرگون شود و انقلابی در آن رخ دهد و دسترس‌پذیری همانند درودیوار یکی از الزاماتی باشد که می‌تواند در طراحی یک ساختمان برای مهندسین ما قابل‌توجه و اجرا باشد.