برگزاری مانور زلزله در مدارس میبد

هم‌زمان با سراسر کشور مانور زلزله در مدارس شهرستان میبد و به‌صورت نمادین در مدرسه امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، خادمی معاون هماهنگی امور عمرانی و دهقانی کارشناس بحران، مدیر آموزش‌وپرورش، فرمانده انتظامی، معاون فنی شبکه بهداشت، رئیس اورژانس 115 و کمال بنا رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور در محل برگزاری مانور، عملکرد دستگاه‌ها و دانش آموزان را ارزیابی کردند.

ناصر فلاح مدیر پرورشی آموزش‌وپرورش میبد گفت: مانور زلزله یکی از برنامه‌هایی است که در صدر برنامه‌های آموزش‌وپرورش قرار دارد.

فلاح گفت: برای آشنایی دانش آموزان با خطرات این رخداد طبیعی ما از مربیان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استفاده کردیم و آموزش‌های لازم را در هنگام وقوع زلزله، پناه گیری، کمک‌های اولیه وامداد رسانی به دانش آموزان آموزش دادیم.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش میبد افزود: قبل از برگزاری مانور هم مربیان هلال‌احمر به‌صورت پایلوت پایه‌های ششم آموزشگاه را برای انجام یک مانور قابل‌قبول آموزش دادند.

فلاح گفت: خوشبختانه با به صدا درآمدن زنگ مانور زلزله دانش آموزان، سرفصل‌هایی را که در هنگام زلزله آموزش‌دیده بودند به نحو مطلوب به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس هم به‌عنوان دستگاه‌های متولی به‌موقع سر صحنه حاضر و مأموریت‌های خودشان را انجام دادند.