معاون شبکه بهداشت و درمان میبد خبر داد:

آغاز اجرای طرح خود مراقبتی در ادارات میبد

دکتر کمال یزدی معاون فنی شبکه بهداشت و درمان میبد در جلسه پیام‌گزاران سلامت ادارات، از اجرای طرح خود مراقبتی در پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و آموزش سلامت کارمندان ادارات خبر داد.

یزدی گفت: این طرح به‌منظور افزایش سلامتی و بحث کلیه کارمندان ادارات و نهادهای شهرستان برنامه‌ریزی‌شده است.

معاون شبکه بهداشت و درمان میبد افزود: در این برنامه کلیه کارمندان دستگاه‌ها، آموزش‌های لازم را درزمینهٔ خود مراقبتی در برابر بیماری‌های واگیر، غیر واگیر و تأمین سلامت خود آموزش خواهند دید.

یزدی بابیان اینکه این طرح از سه سال پیش به کلیه ادارات ابلاغ‌شده است گفت: جلسه هماهنگی مجدد آن امروز به‌منظور بررسی عملکرد و همچنین نیازسنجی آموزشی، سلامتی و خود مراقبتی کلیه کارکنان و برنامه عملیاتی در این جلسه مرور شد.

یزدی بر نیازسنجی لیدرهای سلامت در ادارات تأکید کرد و گفت: باید به‌عنوان لیدر سلامت نیاز اصلی سلامت کارمندان ادارات بررسی شود تا بفهمیم که مهم‌ترین معضل و مشکل بهداشتی در آن اداره چیست.

معاون شبکه بهداشت و درمان گفت: شاید نیاز اصلی ما در آموزش سلامت در اداره‌ای بیماری دیابت و در اداره دیگری فشارخون باشد.

یزدی بابیان اینکه بهداشت مقدم بر سلامت است تصریح کرد: پس چرا مسئولین ما بخش جراحی قلب و مغز و اعصاب را توسعه می‌دهند اما وقتی دربحث بسته سلامت و برای پیشگیری از بیماری قلبی، دیابت و روان، پیاده‌روی که ساده‌ترین کارهاست برنامه‌ای انجام نمی‌دهند.