با حضور رضا ابهت مدیرکل بهزیستی استان

کمیته مناسب سازی محیط شهری شهرستان اردکان  برگزار شد.


   
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان به ریاست حسین سبزواری فرماندار اردکان و با حضور رضا ابهت مدیرکل بهزیستی استان و اعضای عضو کمیته در سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد. 
 
 در این جلسه فرماندار اردکان با تقدیر از رئیس بهزیستی شهرستان و شهرداران به دلیل پیگیری و انجام مناسب سازی ادارات و مراکز عمومی شهری با تاکید بر اینکه همه ما در قبال معلولین جامعه وظیفه داریم، اظهار کرد: یکی از وظایف حکمرانی رفع کمبودهاست، باید کلیه ادارات و مراکزی که بیشترین مراجعان را دارند، مناسب سازی شده و رمپ‌های مورد نیاز معلولین در آنها ایجاد شود. 
وی با بیان اینکه معلولین نیز حقی همچون سایر افراد جامعه دارند و بایستی رعایت حقوق آنها مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید مناسب سازی و استاندارد سازی ساختمان های در حال احداث اداری و چند طبقه نیز  مورد توجه ویژه قرار گیرد و حقوق معلولین نیز در احداث آنها مدنظر باشد. 
حسین سبزواری با بیان اینکه حق معلولان بهره مندی از خدمات یکسان با افراد عادی است، تصریح کرد: تمامی ادارات، بانک ها، مدارس، سالن های ورزشی و مراکزی که بیشترین مراجعات مردمی را دارند باید با زمان بندی مشخص و با توجه به بضاعت موجود در اسرع وقت مناسب سازی سازی شوند.

 مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: هدف از مناسب‌سازی اماکن و معابر، تسهیل در عبور و مرور معلولین و افراد سالمند است و یزد یکی از پیشتازان مناسب سازی در سطح کشور است. 
 
ابهت بیان داشت: در قانون جامع حمایت از معلولین مصوب مجلس شورای اسلامی به موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر شهری و روستایی تأکید شده است و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌ها در اجرای این قانون اهتمام ورزند.

در پایان این نشست از فرمانداری اردکان، آب و فاضلاب، تبلیغات اسلامی و بیمه سلامت بعنوان ۴دستگاه برتر شهرستان در حوزه مناسب سازی از طرف مدیرکل بهزیستی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد