فرماندار اردکان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی:
فرماندار اردکان در نشست کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: ایجاد کتابخانه بدون تربیت نسلی کتابخوان و علاقه‌مند به مطالعه ثمری نخواهد داشت.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان افزود: پیش از توسعه کمی و ساختمانی کتابخانه‌ها باید درزمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد جامعه‌ای فرهنگی و فرهنگ‌ساز تلاش کنیم.
 
وی اظهار داشت: سوق‌دادن جامعه به‌سمت مطالعه کتاب‌های کوچک برای زمان‌های فراغت و ایجاد ایستگاه‌های کتاب در اماکن عمومی می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه و علاقه‌مندکردن شهروندان به کتابخوابی مؤثر واقع شود.
 
فرماندار اردکان با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی گفت: در شرایطی که تزریق انواع اخبار مثبت و منفی از این بستر صورت می‌گیرد؛ می‌توان در جهت ترویج کتابخوانی نیز از این فضا استفاده کرد.
 
وی در تشریح این موضوع ادامه داد: کتاب‌هایی با موضوع حل مشکلات به‌ویژه آموزش مهارت‌های زندگی با توجه به مسائل اجتماعی مبتلابه شهرستان می‌تواند در ترویج کتابخوانی و مراجعه به کتاب مؤثر واقع شود.
 
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در همین راستا عنوان کرد: دستگاه‌های متولی طرحی فراهم کنند تا برای دوهزار خانوار اردکانی دو کتاب در رده‌های سنی بزرگسال و کودک فراهم شود.