مدیر كل تعاون روستایی یزد:

ّبه گزار ش اتاق خبر اردکان، "علی جهازی" در حاشيه سفر به اردكان درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) – منطقه يزد، یکی از مشکلات عمده تعاونی‌ها را بحث سرمایه در گردش این واحدها دانست و اظهار كرد: اهمیت جایگاه تعاون روستایی بر کسی پوشیده نیست و تعاونی‌ها و تشکل‌های کشاورزی و دولت باید به توانمندی‌های بخش خصوصی در این بخش باور داشته باشند.

وي با تاکید بر پیگیری اجرای طرح‌های حمایتی به منظور تقویت تعاونی‌ها، به سایر رویکردهای این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره تولید با محوریت بازاریابی و بازاررسانی و صنایع تبدیلی یکی از مهمترین رویکردهای این سازمان است که باید در اولویت قرار گیرد.

جهازي با بیان این که مدیران تعاون روستایی در شهرستان‌ها باید اثرگذاری فعالیت‌های خود را در نزدیکی به کشاورزان و روستاییان بیشتر کنند، گفت: به منظور مشارکت مردم در تعاونی‌ها فعالیت و عملکرد این واحدها باید به مردم گزارش و تفهیم شود تا اعضا از وضعیت تعاونی‌های خود مطلع شوند.

وی نقش عضویت و مشارکت روستاییان در تعاونی‌ها را در خدمات‌رسانی بهتر و کاهش هزینه‌های تولید با اهمیت خواند و عنوان کرد: با توجه به ضرورت توسعه تعاونی‌ها در شهرستان‌ها و روستاها نیاز است تا با به‌کارگیری توانمندی‌ها در این عرصه مانند دیگر عرصه‌ها از سوی روستاییان این اقدام صورت گیرد از همین رو توصیه می‌شود تا روستاییان با حضور در تعاونی‌ها نسبت به ارتباط دائم با این شبکه عظیم مردمی اقدام کنند.

مدير كل تعاون روستايي استان در پايان نيز تاكيد كرد: تعاونی‌ها باید ضمن خودباوری، به علوم روز نیز تجهیز شوند که این امور به آموزش نیاز دارد.

گفتني است؛ "علي جهازي" روز گذشته به همراه معاون و جمعی از کارشناسان سازمان تعاون روستایی استان در سفر به اردكان از چند طرح مشارکتی در این شهرستان بازديد كردند.

بازدید از یک مجتمع تولیدی کاشی و سرامیک و همچنین رایزنی با یک شرکت تولیدی محصولات کنجدی در راستای استفاده از طرح این شرکت به صورت گسترده در بین تعاونی‌های علاقه مند از جمله برنامه‌های اين سفر بود.