معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: احیا و توسعه زیرساخت‌ها در جذب گردش‌گر داخلی و خارجی مؤثر است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، محمدرضا نصیری در نشست با معاون فرماندار اردکان افزود: در سال ۱۳۹۲، نزدیک به ۱۲هزار نفر گردشگر از استان یزد بازدید کردند که این آمار در سال ۹۳ به ۶۵هزار نفر رسید و این به معنای رشد پنج برابری بازدید گردشگر است.
 
وی از عوامل این رشد را تغییر روی‌کرد و نگاه دولت به صنعت توریسم و نیز عدم امنیت دیگر کشورها دانست.
 
معاون میراث فرهنگی استان با بیان این‌که همچنین مثلث گردش‌گری کشور در سه استان فارس، اصفهان و یزد تعریف شده؛ تصریح کرد: زیرساخت‌های دو استان فارس و اصفهان مهیا شده ولی زیرساختی برای یزد و شهرستان اردکان که حکم دروازه استان از دو محور را تشکیل می‌دهد وجود ندارد.
 
مسئول مدیریت عملکرد و بازرسی میراث فرهنگی هم با اشاره به این‌که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای در حوزه میراث فرهنگی و حوزه گردشگری ایران داشته است؛ افزود: معاون رئیس‌جمهور به تشکیل انجمن‌ها در استان‌ها به صورت ویژه تأکید کرده است.
 
محمد بهشتی‌نژاد وظایف این انجمن‌ها را مهم خواند و اظهار کرد: جلوگیری از تخریب، مشارکت در مرمت آثار و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استفاده از سرمایه‌های عمومی دولتی در این زمینه از جمله فعالیت‌های این انجمن به شمار می‌رود.
 
وی گفت: فرهنگ‌سازی ملی در بحث چگونگی استفاده و حفاظت از آثار تاریخی این انجمن اثرگذار است.
 
معاون فرماندار اردکان هم با بیان این‌که مهم‌ترین مؤلفه هر جامعه‌ای فرهنگ آن جامعه است؛ گفت: بر این اساس، باارزش‌ترین چیزی که از یک جامعه برای آیندگان به یادگار می‌ماند؛ میراث فرهنگی آن جامعه است. وی افزود: میراث فرهنگی هر منطقه مبین اصالت و هویت مردم آن منطقه است.
 
مصطفی پوردهقان اردکان ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش میراث فرهنگی و گردشگری نگرانی‌های موجود در این حوزه را برطرف خواهد کرد.
 
وی با اشاره به این‌که توجه به بافت تاریخی خیلی از نگرانی‌های اشتغال را نیز برطرف خواهد ساخت و وابستگی ما به صنعت را از میان برخواهدداشت؛ افزود: افزایش حضور گردشگر در اردکان باید به گونه‌ای باشد که در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها ما را ترغیب کند.
 
رییس اداره میراث فرهنگی اردکان نیز در ادامه عنوان کرد: طبق دستورالعمل سال گذشته ابلاغی استانداران به فرماندارن، انجمن میراث فرهنگی اردکان تشکیل و حامی میراث فرهنگی معرفی شد.
 
حمید مشتاقیان اظهار امیدواری کرد این انجمن در بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاهای اردکان نیز تشکیل و اعضای آن‌ها معرفی شود.