فرماندار اردکان در دیدار مدیرعامل جدید شرکت فولاد ارفع با وی گفت: اردکان ۱۴۰۰ با دهه‌های گذشته بسیار تفاوت دارد و اکنون دغدغه‌های محیط‌زیستی و مسئولیت‌های اجتماعی بر مسائل اشتغال و... اولویت یافته است.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان، ضعف برنامه‌ریزی صنعتی در شهرستان را با توجه به اولویت‌های دهه‌های گذشته، عامل پیدایش مشکلات فعلی دانست و گفت: مهاجرت، تفاوت‌های فرهنگی و آسیب‌های ناشی از آن و آلایندگی موضوعاتی است که گلایه‌های مردمی را به دنبال داشته است.
 
وی تصریح کرد: هرچند تلاش‌هایی درراستای کاهش آلاینده‌ها توسط صنایع مستقر صورت‌گرفته؛ اما آلایندگی‌های غیراستاندارد و استاندارد در کنار هم باعث بروز آلودگی‌های بزرگ در دشت اردکان یزد شده و ناسالم‌بودن این وضعیت به‌راحتی توسط مردم قابل لمس است.
 
فرماندار اردکان، تلاش فعالان صنعت درراستای رفع این آلودگی‌ها و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های بهداشتی، آموزشی و... شهرستان را از الزامات عنوان کرد.
 
وی افزود: به همین منظور، ممنوعیت استقرار واحدهای جدید در دشت یزد - اردکان از سال‌های گذشته آغاز شده و برای توسعه فعالیت‌ها، پهنه جدیدی به دور از مناطق مسکونی و با رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در حال تعریف است.
 
فرماندار اردکان گفت: لیستی از پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف رفاهی، بهداشتی و آموزشی در شهرستان نهایی و به کلیه واحدهای صنعتی جهت مشارکت در اتمام این پروژه‌ها ارسال شده است.