جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با موضوع راه‌اندازی انجمن نخبگان و برگزاری گردهمایی نخبگان شهرستان اردکان با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکر در این جلسه با بیان این که امور فرهنگی معمولاً اموری زمان‌بر است و باید سال‌های بعد منتظر نتیجه‌دهی باشیم گفت: به‌عنوان مثال، همه‌ی انسان‌ها در رفتارهای خود از داشته‌هایی استفاده می‌کنند که شاید سال‌ها پیش از رفتار یا گفتار یک منبری، استاد، معلم و یا بزرگ‌تر آموخته‌اند، لذا در موضوع مورد بحث، نه تنها نخبگان بالفعل بلکه نخبگان بالقوه شهرستان بایستی مورد توجه جدی قرار گیرند.
 
وی با بیان این‌که شهرستان اردکان از بزرگانی برخوردار است که مایه افتخار و شایسته احترام‌اند، افزود: باید در کنار استفاده از تجربیات و نظرات این نخبگان، نیروهاییرا که می‌توانند در سال‌های آینده بعنوان نخبه معرفی شوند شناسایی و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان تأکید کرد، نباید صرفاً به این موضوع بسنده کنیم که چهره‌های ماندگاری برای مطرح کردن در سطح شهرستان داریم و باید این دغدغه در مسئولین ایجاد شود که جوانان بااستعداد در مدارس و به‌خصوص دبیرستان‌ها شناسایی و حمایت مادی و معنوی لازم از آنان انجام شود تا از اتلاف سرمایه‌های انسانی شهرستان پیش‌گیری نمائیم. 
 
فرماندار اردکان نیز در این جلسه با بیان این که همواره در نگاه به جلو باید نیم‌نگاهی نیز به گذشته داشت افزود: استفاده از تجربیات و نظرات نخبگان شهرستان، میزان آزمون و خطاها را در امور مختلف کاهش می‌دهد و توأم با استفاده از این پتانسیل، باید به بحث نخبه‌پروری و پرورش نیروهای زبده‌ی نسل آینده در مقاطع گوناگون بپردازیم. 
 
وی با بیان این‌که استفاده از نظرات نخبگان باید به صورت تخصصی صورت گیرد گفت: متأسفانه به‌علت عدم شناسایی نخبگان گاهی دیده می‌شود که برخی به جای ارائه‌ی نظرات کارشناسی و یا راهکارهای پیش‌نهادی برای حل موضوعات، صرفاً در حوزه‌هایی ورود و بر اساس حدس و گمان اظهارنظرهایی می‌کنند که شاید با واقعیات فاصله زیادی داشته باشد؛ لذا شناسایی و ساماندهی نخبگان و استفاده از آنان در کارگروه‌های تخصصی اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ادامه داد استفاده از نخبگان در تصمیم‌گیری‎های مهم، از اهداف و تأکیدات دولت تدبیر و امید است و در اردکان نیز کار ساماندهی نخبگان آغاز و پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است که امیدواریم با تسریع در این امر، بتوان از پتانسیل علمی و عملی نخبگان شهرستان در قالب کمیته‌های مشورتی و نیز ادارات و نهادهای شهرستان استفاده نماییم.
 
در ادامه جلسه هر یک از اعضا و مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.