پوردهقان‌اردکان تأکید کرد:
فرماندار اردکان در جلسه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت خودکشی گفت: باید با نگاهی کارشناسی و به‌دور از سیاه‌نمایی، آسیب‌های موجود را ریشه‌یابی و برای آن اقدام فوری انجام داد.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان گفت: براساس گزارش‌های اجتماعی، امنیتی و... تکانه‌هایی در این حوزه مشاهده می‌شود که زیبنده پیشینه تاریخی و فرهنگی اردکان نیست و متولیان حوزه‌های مختلف باید جدی‌تر در عرصه ارائه برنامه‌های عملیاتی ورود کنند.
 
وی استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی، منابر و نمازهای جماعت، مدارس و... را ضروری دانست و افزود: به‌نظر می‌رسد باید در حوزه آموزش در قبل، حین و پس از بروز آسیب‌های اجتماعی فعالانه‌تر عمل شود.
 
فرماندار اردکان با اشاره به افزایش برخی آسیب‌ها در مدارس و دانش‌آموزان گفت: مدارس حاشیه‌ای خطرپذیرتر هستند و آموزش‌وپرورش باید با شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر، برای مشاوره آن‌ها اقدام نماید.
 
پوردهقان‌اردکان تقویت آموزش‌ها به‌ویژه از خانواده‌ها و والدین را یک اولویت اساسی در این موضوع برشمرد و با اشاره به تأثیر منفی اخبار خودکشی در رسانه‌ها، از تریبون‌داران خواست با مدیریت اخبار و انتشار آن‌ها براساس پروتکل‌ها و اصول انتشار این‌گونه اخبار، از عادی‌سازی این رفتارها جلوگیری کنند.
 
فرماندار اردکان با ابراز تأسف از ناشناخته‌بودن مرکز اورژانس اجتماعی برای بسیاری از مردم و مسئولان، رسالت این مرکز را مداخله در مواقع بحرانی عنوان کرد و بر شناساندن این مرکز ازطریق رسانه‌ها و فضاهای شهری تأکید کرد.
 
وی همچنین اولویت شهرستان را در شرایط کنونی، مسائل اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و درخصوص تأمین نیروهای متخصص و مشاوره و ارائه آموزش‌های روان‌شناسی قول مساعدت از سوی فرمانداری داد.