در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان

شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با حضور اعضا برگزار شد.

 ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان با دستور کار ارزیابی جشنواره تئاتر استانی و ارائه راهکار در خصوص برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان و با حضور جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در دفتر امام جمعه اردکان برگزار شد.

امام جمعه اردکان در این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر بر استفاده از فرصت معنوی ماه رجب تأکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان، گفت: امیدواریم که این برنامه با همکاری همه دست اندرکاران به خوبی برگزار شود و خاطره خوبی از اردکان برای میهمانان به جا بگذارد و برای مردم ما نیز مفید باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با بیان اینکه اردکان شهر عالم پرور و دانشمند پرور است، اظهار داشت: از دیرباز تاکنون این شهرستان مهد عالمان و بزرگان بوده است و این مایه افتخار ماست.

 وی با اشاره به تدین و ولایتمداری مردم اردکان، اظهار داشت: در برگزاری برنامه های مختلف در این شهرستان باید رعایت دستورات دینی مد نظر باشد تا مشکلی بوجود نیاید و مردم ما بعد از برنامه گله مند و ناراضی نشوند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به کمبود زیرساخت های فرهنگی و هنری در این شهرستان، گفت: علیرغم اینکه دو سوم مالیاتی که از کل استان یزد به خزانه دولت واریز می شود از اردکان تأمین می شود اما برای مردم ما هیچ عایدی ندارد و از مسئولین استان یزد می خواهیم که از شهرستان اردکان به عنوان شهرستان برخوردار یاد نکنند.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان جشنواره ای مردمی است، افزود: یکی از اهداف این جشنواره، تکریم و تحکیم بنیان خانواده است.

او با اشاره به توجه مجلس شورای اسلامی به موضوع فرهنگ و اقتصاد در برنامه هفتم توسعه، گفت: در این برنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موضوع فرهنگ عنایت ویژه ای داشتند که امیدواریم بسیاری از مشکلات فرهنگی برطرف شود.

 فرماندار اردکان نیز در این نشست ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر با اشاره به مهاجرت پذیری شهرستان اردکان، گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، علمی و هنری حلقه اتصال و راه ورود فرهیختگان جهت تبادل افکار و فرهنگ هاست.

حسین سبزواری افزود: یکی از عمده ترین مسائلی که می تواند بر روی جوامع تاثیرگذار باشد موضوع هنر است و نمی توان آن را انکار کرد و در بحث هنر اگر پایه گذاری مناسبی در سنین کودکی شود می تواند مؤثر باشد.

 سبزواری از آمادگی دستگاه های اجرایی شهرستان اردکان برای برگزاری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد و از بخش های خصوصی و غیردولتی هم خواست که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه یکی از سیاست های استان میزبانی رویدادهای فرهنگی هنری در سطوح عالی ملی و بین المللی بوده است، گفت: بهره مندی شهرستان میزبان از حضور هنرمندان و ایجاد شور و نشاط در جامعه بویژه در بین خانواده ها از اهداف این برنامه هاست.

وی افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری در استان یزد است که می تواند آثار و برکات خوبی برای این شهرستان داشته باشد و زمینه ایجاد و ارتقای زیرساخت های فرهنگی و هنری را در این منطقه فراهم کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حضور میهمانان خارجی در این جشنواره بر همکاری همه مسئولین شهرستان برای اجرای هرچه بهتر این برنامه به منظور معرفی شهرستان اردکان در عرصه بین الملل و همچنین اجرای برخی از گروه های تئاتر در بخش های عقدا و خرانق تأکید کرد.

 امیر مشهدی عباس دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان هم با اشاره به قدمت برگزاری این جشنواره در کشور، گفت: در جشنواره امسال حدود ٨۶٠ نفر از هنرمندان حضور خواهند داشت و میهمانانی از ٩ کشور جهان در این برنامه شرکت می کنند.

 در این نشست در خصوص اجرای هرچه بهتر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در اردکان و لزوم توجه به شرایط و دغدغه های عمومی در برگزاری اینگونه برنامه ها بحث و تبادل نظر شد.

 گفتنی است که بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از اول تا ششم اسفند ماه سال جاری به میزبانی شهرستان اردکان برگزار خواهد شد.