فرماندار اردکان :

زنان نخبه اردکانی در تصمیم گیری ها مهم شهرستان سهیم شوند

فرماندار اردکان:  زنان نخبه اردکانی در تصمیم گیری ها مهم شهرستان سهیم شوند

فرماندار اردکان گفت: از اولویتهای مهم دولت سیزدهم مشارکت زنان نخبه ، فرهیخته و متخصص شهرستان در تصمیم گیری های مهم است .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین سبزواری در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با نخبگان اعضای تشکل‌های مردم نهاد و نخبگان بانوی شهرستان افزود: بانوان در اردکان یک جایگاه و مقام خاص و ویژه‌ای دارند که شاهد نقش پررنگ، آنها درعرصه‌های مختلف هستیم به گونه‌ای که در حوزه‌های مختلف، بانوان ، زنان و دختران این منطقه اثرگذار هستند. او اضافه کرد: امروز در اردکان مناصب و موقعیتهای مهم مدیریتی و تصمیم گیری نظیر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، بخشدار،شورای اسلامی شهر و برخی روستاها و رئیس اتاق اصناف در اختیار بانوان است علاوه بر آن در برخی از شاخه های دانش ،سیاست ، کنش گران اجتماعی، صنعت و معدن و همچنین رشته‌های ورزشی دختران و زنان جزء قهرمانان هستند که از افتخارات محسوب می شوند .

فرماندار اردکان خطاب به بانوان نخبه اظهار داشت: امیدواریم این نشست‌ها به صورت مرتب و منظم با هدف بهره مندی از نقطه نظرات نخبگان در عرصه های مختلف برگزار شود ، شنیدن مشکلات هم می‌تواند بخشی از اهداف باشد اما صرف بیان مسائل، دردی را دوا نمی‌کند. و هدف اصلی حل مشکلات است . 

سبزواری تصریح کرد: قطعا فرماندار اشرافیت بیشتری نسبت به سایرین درخصوص معضلات و دشواری های شهرستان دارد اما برای اتخاذ تصمیمات بهتر، نیاز به مشورت و همفکری با تمامی نخبگان دارد.

فرماندار اردکان با بیان اینکه افرادی ممکن است این سوال را بپرسند که این نشست‌ها مگر منفعت و ثمره ای هم دارد؟ می‌توان گفت این مجمع و گردهمایی ‌برکات و اثرات بسیارنیکویی دارد عنوان داشت: ادامه این جلوس و حضور پررنگ شما می‌تواند در تصمیم گیری ها تاثیرگذار باشد البته در این دورهمی ها جای محافظه کاری و سانسور نیست و نباید باشد، هیچ کس هم حق واکنش سوء به اظهارنظرها و بیان مطالبی که از سوی افراد مطرح می شود را ندارد. او یادآور شد: هدف اصلی این نشست ها باید پیدا کردن راهکارها و پیشنهادات خوب و در ادامه گرفتن تصمیم مناسب و کارساز باشد. او همچنین گفت: نتیجه این نشست ها باید منتهی به همدلی، همراهی و بهتر شدن مسیر تصمیم گیری شود و نه این که تنها یک دورهمی صورت گرفته باشد.

در خاتمه رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان اردکان یادآورشد: یکی از نمودهای بارز حضور و مشارکت نخبگان در حل مشکلات کشور، ترغیب مردم و راهبری مردم جهت شرکت در انتخابات است زیرا بسیاری از مسایلی که عنوان شد به ایرادات ساختاری و قوانین ناقص برمی‌گردد که مسئولین اجرایی را در خدمت رسانی بهتر متوقف یا آهنگ خدمت را کند می‌کند و دست مسئول اجرایی را برای حل آن بسته است قطعا باز شدن این گره ها با حضور افرادی باسواد، شجاع، مومن ، دلسوز و دردکشیده در مجلس اتفاق میفتد که با وضع قوانین مناسب مشکلات و گرفتاری ها را حل کنند.

او تاکید کرد: این رویداد بزرگ آخر سال را فراموش نکنید و دعوت کنید از مردم برای حضور پررنگ در انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور در پای صندوق رای و انتخاب افرادی شجاع، سالم و دلسوز می‌تواند اثرات مثبتی برای جامعه و عموم مردم داشته باشد.