پوردهقان‌اردکان فرماندار اردکان:

فرماندار اردکان در جلسه بررسی میزان خسارات و آسیب‌شناسی سیل اخیر در شهرستان که با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد؛ بر اهمیت پی‌گیری مصوبات ستاد مدیریت بحران و آمادگی دستگاه‌ها قبل و هنگام وقوع بحران تأکید کرد.

 

مصطفی پوردهقان‌اردکان گفت: نقشه آسیب‌پذیری شهرستان در مواقع بحرانی ضروری است و دستگاه‌های عضو ستاد باید با محوریت بخشداران و شهرداران نسبت به شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام نمایند.

 

وی افزود: سیل اخیر، لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی مؤثر را بیش از پیش آشکار کرد و ظرفیت فضای مجازی، آموزش مجازی مدارس و رسانه‌ها باید در این موضوع به‌کار گرفته شوند.

 

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اردکان بیان داشت: با وجود حادثه هرساله در محور چوپانان، باید با جذب اعتبارات لازم ازسوی دستگاه‌های متولی و مدیریت بحران استان، نسبت به رفع مشکلات این محور اقدام شود.

 

فرماندار اردکان ادامه داد: امکانات برخی دستگاه‌های زیرساختی شهرستان با توجه به وسعت بالای شهرستان و تحت پوشش قراردادن بیش‌ترین بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی در استان بسیار پایین و محدود است.

 

وی همچنین با انتقاد از ضعف سازمان هواشناسی در پیش‌بینی صحیح بیان داشت:‌ علی‌رغم مخاطرات سطح قرمز (اقدام مردم و مسئولان جهت کاهش خسارت احتمالی)، وضعیت نارنجی از سوی سازمان هواشناسی اعلام شد که به‌منزله آمادگی و نه اقدام است.

 

پوردهقان‌اردکان لای‌روبی و پاک‌سازی رودخانه‌های فصلی را از وظایف شهرداری‌ها در طول سال عنوان کرد و گفت: در روستاها نیز بخشداران و دهیاران وظیفه صیانت از حریم رودها را برعهده دارند.

 

وی با بیان این‌که ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها ممنوع است؛ اعمال نظارت بر اقدامات غیرقانونی در این حوزه را از دستگاه‌های مربوطه با محوریت بخشداری‌ها خواستار شد.

 

فرماندار اردکان در پایان با تقدیر از تلاش‌های همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به‌ویژه هلال‌احمر و گردان امام‌علی (ع) نقش آنان را در جلوگیری از بروز خسارات مالی و جانی بیش‌تر بی‌بدیل خواند و گفت: با وجود تلاش بسیاری از اعصای کمیته بحران شهرستان، قصور برخی دستگاه‌ها و عدم برنامه‌ریزی لازم مشخص بود که ازطریق مراجع ذی‌صلاح رسیدگی می‌شود.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه بیش‌تر مردم به هشدارهای هواشناسی، شاهد تکرار خسارات جانی به مردم نباشیم.