در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اردکان مطرح شد:
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد، بخشداران، شهرداران و سایر اعضای این انجمن به ریاست فرماندار اردکان در سالن شهید حنیف برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان «رقیه دوست‌فاطمیها» در این نشست با اشاره به این‌که بودجه نیم‌درصدی شهرداری‌ها تنها منبع درآمد کتابخانه‌های عمومی است گفت: اردکان پس از مرکز استان از لحاظ بودجه‌ای در رتبه دوم قرار دارد.
 
وی افزود: یکی از مشکلات نهاد کتابخانه‌ها وجود کتابخانه‌های غیراستاندارد است؛ به‌طوری که بیش از ۵۰ درصد کتابخانه‌های استان استانداردهای لازم را ندارند و باید با صرف بودجه آن‌ها را به وضعیت استاندارد نزدیک کنیم.
 
دوست‌فاطمیها گفت: در این راستا، یک تیم کارشناسی از استان تشکیل شده و از ۱۰۰ کتابخانه شهری و روستایی استان بازدید و مشکلات فنی، تخصصی و عمرانی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های استان یزد افزود: تقویت کیفی کتابخانه‌ها به‌جای توسعه کمّی جزو سیاست‌های این اداره کل است و معتقدیم تا فرهنگ کشور اصلاح نشود؛ بخش‌های دیگر جامعه نیز به کندی رشد و توسعه خواهند یافت.
 
«هادی مقیمی» نیز در این نشست، با تأکید بر لزوم ترویج مطالعه مفید و هدفمند در بین مردم فرهیخته اردکان گفت: متأسفانه کتاب و کتابخوانی در جامعه ما هنوز به یک باور عمومی تبدیل نشده و باید با استفاده از روش‌‌های نوین، اهمیت آن برای اقشار مختلف تبیین شود.
 
فرماندار اردکان ارتقای شاخص‌های کتابخوانی را از اولویت‌های شهرستان اردکان عنوان کرد و افزود: توسعه و پیشرفت صرفاً در شاخص‌های عمرانی تعریف نمی‌شود و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیشرفت، توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌هاست؛ لذا تخصیص فضای مناسب و استاندارد برای کتابخانه‌ها امری ضروری است.
 
وی با اشاره به پیشتازی شهرستان اردکان در بسیاری از عرصه‌ها خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت خیّرین و تشویق سرمایه‌گذاران به ساخت کتابخانه‌ها و اهدای کتاب باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.
 
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان نقش فرهنگ‌سازی و تبلیغات در گسترش فرهنگ مطالعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مسئولان تمام ارگان‌ها باید در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی پیشگام و پیشقدم شوند.
 
مقیمی بیان داشت: بیش از ۱۵۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان وجود دارد که با توجه به جمعیت شهرستان اردکان، آمار مناسبی نیست و باید این شاخص ارتقا یابد.
 
گفتنی است در ابتدای این نشست، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌ها در شهرستان اردکان پرداخت و در پایان، هریک از اعضای این انجمن به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.