فرماندار اردکان در نشست با فعالان صنایع‌دستی به‌مناسبت ۲۰ خرداد:
فرماندار اردکان در نشست بررسی مشکلات صنایع کوچک و خرد (خانه‌محور) که در آستانه روز جهانی صنایع‌دستی برگزار شد؛ گفت: پوشش بیمه‌ای را به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان صنایع‌دستی شهرستان دنبال می‌کنیم.
 
مصطفی پوردهقان‌اردکان ضمن تقدیر از فعالیت‌های تولیدکنندگان صنایع‌دستی گفت: این صنایع به‌عنوان یکی از شاخصه‌های هویتی جوامع شناخته می‌شوند که نقش مهمی در تولید و توسعه اشتغال ایفا می‌کنند.
 
وی با بیان این‌که تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی، نمایان‌گر فرهنگ و هنر شهرستان اردکان است؛ اظهار داشت: متولیان این امر به‌ویژه میراث‌فرهنگی باید زمینه را برای بسط فعالیت فارغ‌التحصیلان و افراد مجرب در این حوزه فراهم آورند.
 
فرماندار اردکان افزود: قالی اردکان یکی از برندهای مهم با شهرت جهانی است که در سال‌های اخیر مورد غفلت واقع شده است.
 
وی در ادامه با برشمردن برخی مشکلات حوزه صنایع‌دستی گفت: ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع‌دستی را برای کمک به ترویج این هنر و تقویت اقتصاد تولیدکنندگان در اردکان دنبال می‌کنیم.
 
پوردهقان‌اردکان همچنین پی‌گیری ایجاد صنف یا اتحادیه تولیدکنندگان صنایع‌دستی اردکان را برای اشتراک تجارب و اثرگذاری بیش‌تر ازسوی نهادهای متولی به‌ویژه اداره صمت و تعاون خواستار شد.
 
وی در پایان گفت: پوشش بیمه‌ای را به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان صنایع‌دستی شهرستان از مجاری قانونی استانی و ملی دنبال می‌کنیم.
 
در ابتدای این نشست، هر یک از فعالان حوزه صنایع‌دستی به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.