به گزارش اتاق خبر اردکان، "علی زمانیان" در حاشیه اين نمایش خیابانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ایسنا) - منطقه یزد در اردکان، گفت: نمایش خیابانی "یک دقیقه پاکی" کاری از انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اردکان است که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان از ششم تیر ماه همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر آغاز شده است.

وي افزود: این تئاتر خیابانی تا دوازدهم تیرماه هر شب از ساعت 23 در میادین و پارک‌های اردکان به اجرا در خواهد آمد که تا‌کنون مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به این که اینگونه کارها به علت زمان کوتاه اجرا و گیرایی پیام برای مخاطب با ارزش است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که کارهای خیابانی در زمان کوتاه، موضوع و پیام خود را به مخاطب انتقال می‌دهد، می‌توان با اختصاص موضوعات مختلف اجتماعی و حمایت از کار این گروه از هنرمندان، شاهد رونق گرفتن تئاتر خیابانی بود.

زمانیان استقبال مردم از اینچنین کاری را برای اولین بار در شب‌های ماه مبارک رمضان نشان از علاقه و توجه مردم به بحث هنر تئاتر خیابانی دانست و افزود: طرح برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در اردكان از مدت‌ها پيش مطرح شده و استقبال خوب مردم در این شب‌ها از این کار که با موضوع مهم اعتیاد است، عاملی شده تا در خصوص برگزاری این جشنواره با جدیت بیشتری برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی افزود: اولین جشنواره تئاتر خیابانی اردکان که قرار بود قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شود با هماهنگی‌های انجام شده و برنامه‌ریزی های صورت گرفته در مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است، تئاتر خیابانی "یک دقیقه پاکی" به کارگردانی و نویسندگی "حسین مروتی" و با بازی "حمیدرضا هاتفی"، "مصطفی پورچاپی" و "محمدرضا مهدی‌زاده" در پارک‌ها و میادین شهر اردکان به اجرا در‌مي‌آيد.