با شعار یک هفته با قصّه

برگزاری بزرگترین رویداد قصه‌گویی در قالب ۲جشنواره در شهرستان اردکان

بزرگترین رویداد قصّه‌گویی استان یزد حاوی دو جشنواره مهمّ این عرصه شامل «پنجمین جشنوارۀ قصّه‌گویی چلّه قصّه‌ها» و «مرحلۀ استانی بیست‌و‌پنجمین جشنوارۀ بین‌المللی قصّه‌گویی» با شعار «یک هفته با قصّه» در محلّ تالار فرهنگ شهرستان اردکان در حال برگزاری است.

بر این اساس؛ جشنواره قصّه‌گویی بومی‌محلّی «چلّه قصّه‌ها» که محمل و محلّی تأثیرگذار در گردهمایی قصّه‌گویان علاقه‌مند آداب و رسوم و خرده‌فرهنگ‌های کمتر معرّفی‌شده استان یزد محسوب می‌شود طی دو روز متوالی در ۲۱ و ۲۲ آبان‌ماه اجرا و مرحله استانی بیست‌و‌پنجمین «جشنواره بین‌المللی قصّه‌گویی» هم با هدف فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصّه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصّه‌گویی ایرانی، ۲۳ و ۲۴ آبان‌ماه برپا می‌شود.

در راستای عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصّه‌گویی در آحاد و اقشار مختلف جامعه، دانش‌آموزان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳ و خانواده‌ها نیز عصرها از ساعت ۱۶ الی ۱۹:۳۰ از این رویداد فرهنگی دیدن کنند.

لازم به ذکر است پس از آنکه طی پنج روز پاییزی، شهرستان اردکان میزبان رویداد بزرگی برای روایتِ قصّه‌های شنیدنی و شیرین است؛ آیین اختتامیه مشترک جشنواره‌‌های مذکور نیز ۲۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود.