فرماندار اردکان در مراسم معارفه رئیس جدید اداره محیط‌زیست:

فرماندار اردکان در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره محیط زیست شهرستان  که با حضور نیره پورملائی مدیرکل محیط‌زیست استان برگزار شد؛ گفت: ظرف تولیدات صنایع معدنی در پهنه فعلی تکمیل شده است و سیاست فعلی شهرستان شفیت صنایع به پهنه جدید صنعتی با حفظ تولید درکنار رعایت همه ملاحظات زیست‌محیطی، فرهنگی و... است.

 

مصطفی پوردهقان‌اردکان گفت: حفظ وضعیت موجود تولید در پهنه فعلی و حمایت از سرمایه‌گذاری، یکی از اولویت‌هاست و ازسوی دیگر طرح‌های توسعه‌ای تولید در پهنه‌های جدید با رعایت همه شرایط منطقه‌ای، محیط‌زیستی، انسانی و... را دنبال می‌کنیم.

 

وی با بیان این‌که در دهه گذشته، افزایش جمعیت کارگری، توسعه آلاینده‌ها و... بافت‌های فرهنگی و اجتماعی را متأثر ساخته؛ افزود: در دهه جدید باید برنامه‌ریزی دقیقی مبتنی بر سند آمایش سرزمین انجام شود.

 

فرماندار اردکان حساسیت مردم و کنش‌گران اجتماعی درخصوص رصد فعالیت و آلودگی صنایع را 'امری مبارک' توصیف و تصریح کرد: پایدارکردن اوضاع و کاهش آلودگی‌ها و ایجاد پهنه جدید برای جلوگیری از توقف روند توسعه باید در دهه جدید دنبال شود.

 

وی تأکید کرد: باوجود این‌که تنها پارک ملی استان، یک منطقه حفاظت‌شده و یک پناهگاه حیات‌وحش در شهرستان اردکان واقع‌شده ولی این بخش مورد کم‌توجهی معنوی و مادی قرار گرفته است و انتظار داریم توجه ویژه و متفاوت به محیط‌زیست طبیعی و انسانی شهرستان صورت پذیرد.

 

فرماندار اردکان در پایان بر لزوم تأمین اعتبار لازم درراستای تکمیل و راه‌اندازی مرکز تحقیقات زیست‌محیطی شهرستان تأکید کرد و درخصوص پی‌گیری جبران خسارات ناشی از فعالیت واحدهای آلاینده و فعالیت معادن قول پی‌گیری و همکاری با اداره‌کل محیط‌زیست استان داد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم، از زحمات 'مرتضی عزیزی' تقدیر و 'روح‌الله زارع' به‌عنوان رئیس جدید اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردکان معارفه شد.