فرماندارمیبد:

گرایش به خودکشی باید ریشه‌یابی و متوقف شود

فرماندارمیبد در جلسه کمیته خودکشی گفت: گاها لاپوشانی برخی از آسیب‌ها در جامعه باری از دوش مسئولین برنمی‌دارد بلکه منجر به افزایش هم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سید جمال سجادی پور بابیان اینکه باید بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ازجمله گرایش به خودکشی را ریشه‌یابی و آن را معالجه و متوقف کرد افزود: متأسفانه امروزه با توسعه ارتباطات و شبکه‌های مجازی، بین خانواده‌ها و فرزندان فاصله افتاده و والدین وقت کافی برای فرزندانشان نمی‌گذارند.

وی تصریح کرد: غفلت از فرزندان و سیر آن‌ها در فضای مجازی، ده‌ها آسیب را به دنبال دارد که نسل امروز در دام این آسیب‌هایی که دشمن از عمد برای آن‌ها طراحی کرده است می‌افتند.

سجادی پور گفت: شبکه بهداشت و درمان و بهزیستی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط باید با استفاده از ظرفیت‌های مشاوره به‌ویژه در آموزش‌وپرورش و مدارس، آسیب‌های اجتماعی ازجمله خودکشی را در سطح جامعه متوقف کنند.

وی تصریح کرد: اینکه شهرستان میبد به قطب صنعتی، آموزش عالی و گردشگری تبدیل و توسعه‌یافته است طبعاً در کنار این توسعه، آسیب‌هایی را هم از ناحیه حضور اتباع و مهاجرین به همراه دارد اما باید باظرافت و برنامه‌ریزی تلاش کنیم بجای اثرپذیری از فرهنگ آن‌ها، اثرگذار باشیم.

فرماندارمیبد گفت: مدارس و دانش آموزان و انجمن‌های دانش‌آموزی ما به برنامه و مهارت‌های فرهنگی و روانشناسی نیاز دارند.

سجادی پور با اشاره به برنامه‌های بعضی از مدارس در انتخاب شهید شاخص در هرسال خاطرنشان کرد: دانش آموزان می‌توانند با این برنامه‌ها بافرهنگ ایثار و شهادت و وصیت‌نامه‌های شهدا و اهداف متعالی نظام و انقلاب آشنا شوند.