پیام فرماندارمیبد به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی

پیام فرماندارمیبد به مناسبت هفته ورزش و تربیت‌بدنی

به نام خدا

زنیرو بود مرد را راستی زسستی کجی زاید وکاستی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد؛ سجادی پور در پیام خود آورده است؛ در مقوله ورزش ایران میان کشورهای مشرق زمین، شاید تنها کشوری باشد که در نظام تعلیم و تربیت خود، بیشترین اولویت را به تربیت‌بدنی و ورزش داده است.

چراکه ورزش در ایران باستان، باهدف سلامت، شادابی و آماده بودن برای دفاع از وطن پا گرفت و برای تربیت نوجوان و جوان خود، ورزش‌هایی چون تیراندازی، کوه‌نوردی، شمشیرزنی، دو، اسب‌دوانی، شترسواری، ارابه‌رانی، مشت‌زنی، شنا و کشتی در این مرزوبوم رواج داشت؛ به‌طوری‌که پارسیان شکار و شکارگاه را آموزشگاه حقیقی جنگ می‌پنداشتند و جوانان پارسی در شکار، سحرخیزی، بردباری درراه رفتن و دوندگی و تیراندازی، آمادگی روحی و چابکی را فرامی‌گرفتند.

بنابراین ازآنجاکه ورزش آثار فردی و روانی دارد و از یک‌سو قدرت و توانایی جسمانی را افزایش و از سوی دیگر باعث سلامت بدن می‌شود به تعبیر امیرالمؤمنین علی (ع) از زیادی مال بهتر است.

ورزش هم به تعادل جسم و جان آدمی می‌انجامد و هم با ورزش، انسان از روحی بانشاط برخوردار می‌شود بنابراین یکی دیگر از آثار ورزش افزایش اعتمادبه‌نفس و مقاومت در برابر مشکلات است و آدمی با ورزش کمتر به دام وسوسه و گناه می‌افتد و دچار عادت‌های ناپسند مثل اعتیاد نشده و با پرهیز از خمودگی و افسردگی مسیر سرزندگی را طی می‌کند.

باید گفت از اول انقلاب تاکنون نیز یکی از اولویت‌های نظام و دولت‌ها و کشور توجه به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در دورترین نقاط کشور بوده تا نسل نوجوان و جوان بتواند استعدادهای خود را در رشته‌های گوناگون ورزشی بروز و ظهور دهد به‌طوری‌که ما در دهه‌های گذشته تاکنون شاهد تربیت قهرمانی و افتخارآفرینی جوانانمان در سطح ملی و بین‌المللی بودیم.

این سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در شهرستان میبد هم به‌وضوح دیده می‌شود و سالن‌های ورزشی و فضاهای مناسبی به همت خیرین و مسئولین ایجادشده و صدها ورزشکار به‌ویژه در ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و فوتبال و والیبال و فوتسال و رشته‌های متعدد رزمی فعالیت دارند که افق روشنی را در پیش روی نسل‌های نوجوان و جوان پویا و سرزنده می‌گذارد و

سید جمال سجادی پور فرماندارمیبد