آیت‌الله اعرافی:

همه فعالیت‌های شهرداری پیوست علمی داشته باشد

آیت‌الله اعرافی در جلسه شهردار و شورای اسلامی میبد با قدردانی از خدمات شورا و شهرداری در سال 1400 گفت: در سال جدید باید با تحرک بیشتر و باروحیه انقلابی، با اخلاص و توکل به خدا در خدمت مردم و صیانت از اسلام و انقلاب و خون پاک شهدا کار شود.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه شهر سلامت و الگو عناصر متعدد و پیچیده دارد افزود: با پیشتازی فرمانداری و ایفای نقش جدی شهرداری و هم‌صدایی همه دستگاه‌ها باید شهرستان میبد شهر سرآمد ارزش‌ها، اصول اداری، عبادی و اخلاقی و تحقق عدالت بود و در آن ارزش‌های اسلامی متجلی، مبلمان شهر چشم‌نواز و معماری اسلامی محقق شود.

آیت‌الله اعرافی با تحسین شهرداری در افزایش بودجه برگرفتن بیشتر از متمکنین و کمتر از قشر محروم بر منابع پایدار تأکید کرد و گفت: شهرداری باید به‌دوراز ریخت‌وپاش، بودجه مناسبی هم بر کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌صورت هدفمند، حمایت از هنر، تئاتر، ادبیات و خوش‌خطی و شکل‌دهی گروه‌های سرود دانش‌آموزی و ارتقاء محور قرآنی تجوید، حفظ و قرائت که آثار مستقیم و غیرمستقیم فراوانی دارد اقدام کند.

امام‌جمعه میبد با اشاره به شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین امسال هم گفت: همه فعالیت‌ها باید پیوست علمی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزایش سرانه فضای سبز را خاطرنشان کرد و افزود: شهرداری باید بتواند تا پایان دوره سرانه فضای سبز موجود را از 4 متر به 10 متر برساند.

بازسازی ناوگان شهری، ایجاد روشنایی مسیرهای ورودی، تشکیل کارگروه عمرانی مرتبط با شهرداری با اشرافیت فرمانداری و آب است که درالویتها بیاید، سرعت بخشی به طرح بازیافت زباله، تکمیل طرح‌ها تا پایان دوره، ساماندهی تابلوها، تعین تکلیف دفتر صداوسیما، فرودگاه و راه‌آهن و اجرای طرح باغ‌راه، کادر سازی در شهرداری، برنامه‌ریزی برای برگزاری یکصدومین سالگرد احیاء حوزه قم از مواردی بود که آیت‌الله اعرافی بر اولویت‌گذاری آن از سوی شورا و شهرداری تأکید کرد.