رویکرد استان در بحث توسعه صنایع، صنعت پاک و بدون آلایندگی باشد

آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در دیدار علمدار رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان که میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی و سجادی پور فرماندارمیبد هم حضور داشت بر توسعه صنایع پاک و بدون آلاینده در شهرک‌های صنعتی سراسر استان تأکید کرد.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه استان یزد استان معدنی و صنعتی است و در کنار استفاده از ظرفیت‌های آن، نباید از خسارت‌ها و آسیب‌های آن غافل بود گفت: پایه‌گذاری صنعت در استان درگذشته باعث رونق اقتصادی شده است اما از امروز باید رویکرد توسعه صنعتی با محوریت صنایع پاک و هایتک باشد.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر تکریم سرمایه‌گذار و صاحبان صنایع اظهار داشت: باید چالش‌های پیش روی صنعت برداشته و البته سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع را به سمت پایه‌ریزی صنایع با فناوری روز و پاک هدایت کرد و با ارائه تسهیلات مناسب از آن‌ها حمایت کرد.

میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی هم آلایندگی‌های زیست‌محیطی و صنعتی را از دغدغه‌های خود و مردم خواند و گفت: حمایت از صنایع به‌ویژه صنایع خرد و پاک مدنظر است و برای ادامه حیات باید صنایع موجود شاخص‌های خود را به مرز استانداردهای زیست‌محیطی نزدیک و صنایعی هم که در آینده قراراست در شهرک‌های صنعتی و یا منطقه ویژه استقرار یابند باید صنایع پاک باشند.

گرانی شن و ماسه و اعتراضات مردمی و مسئله راه‌اندازی مجدد فولاد میبد از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.