دیدار با جانبازان عملیات آزادسازی خرمشهر

به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد 61 سالروز فتح خرمشهر سجادی پور فرماندارمیبد به همراه حجت‌الاسلام فاضلی مسئول دفتر امام‌جمعه و بخشدار مرکزی با حضور در گلزار شهدا و اهداء شاخه گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس و عملیات بیت‌المقدس را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، بفروئیه 15 شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

مسئولین در ادامه با حضور در منزل عبدالرزاق برزگر بفروئی و سید علی موسوی بفروئی از جانبازان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی فتح خرمشهر تجلیل کردند.

در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر 24 نفر از جوانان میبدی شرکت داشتند که عبدالرزاق برزگری بفروئی در عملیات بیت‌المقدس و سید علی موسوی در عملیات فتح المبین به درجه والای جانبازی درآمدند.

در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر ازجمله شهید محمدرضا دلاک، مسیح جلال زاده، عبدالحسین خودسیان، ابوالفضل رسولی زاده، جلال رعیت، محمدحسین فیاضی، علی‌محمد ابهجی، محمدعلی کارگر، اکبر حمامی، علیرضا آتشکار از شهرستان میبد حضور داشتند.

آزادسازی خرمشهر از اهداف عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که از سوی ارتش به فرماندهی سردار صیاد شیرازی و سپاه به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان انجام و بعد از نبرد، شهر خرمشهر پس از 576 روز اشغال توسط نیروهای ارتش عراق در روز سوم خرداد سال 1361 باز پس گرفته شد و بازتاب جهانی یافت.

در این عملیات عراق ازنظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد و بدین ترتیب سوم خرداد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز مقاومت ایثار و پیروزی در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شد.