دپارتمان تخصصی سفال و سرامیک فنی حرفه‌ای میبد در انتظار حمایت

فرماندارمیبد در دیدار مدیرکل فنی حرفه‌ای استان گفت: فنی حرفه‌ای نقش مهمی در ترویج آموزش رشته‌های فنی و مهارتی دارد و جذب سریع در بازار کار، اشتغال‌زایی و رونق کسب‌وکار و تولید از مزایایی فراگیران فنی حرفه‌ای در جامعه است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، سجادی پور بابیان اینکه رشته‌ها و گرایش‌های مهارتی خوبی در فنی حرفه‌ای شهرستان میبد ازجمله در رشته سفال و سرامیک وجود دارد افزود: همین امر مسئولین فنی حرفه‌ای شهرستان را به سمت اخذ مجوز دپارتمان تخصصی سفال و سرامیک پیش برده است.

فرماندارمیبد تصریح کرد: ساختمان تخصصی سفال و سرامیک فنی حرفه‌ای میبد به علت فرسودگی و عدم امکانات و تجهیزات برای فعالیت‌های آموزشی مطلوب نیست.

سجادی پور گفت: این دپارتمان ظرفیت مناسبی برای بازآموزی مربیان کل کشور است که برای بازسازی و تجهیز آن به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرماندارمیبد افزود: امیدواریم با مساعدت‌های فنی حرفه‌ای استان و مشارکت خیرین و صاحبان صنایع بتوانیم این فضا را برای سال آینده آماده کنیم.

مجید حق جو مدیرکل فنی حرفه‌ای استان هم در این دیدار، بازآموزی مربیان سفال و سرامیک کل کشور در دپارتمان تخصصی سفال و سرامیک میبد را از اهداف فنی حرفه‌ای خواند و گفت: مربیان هر سه ماه یک‌بار به بازآموزی نیاز دارند و هرسال باید 120 ساعت دوره را بگذرانند که این کار درگذشته در کرج انجام می‌شد؛ اما با ساماندهی و تجهیز ساختمان سفال و سرامیک فنی حرفه‌ای میبد از سال آینده، شهرستان میبد میزبان بازآموزی مربیان سفال و سرامیک کل کشور خواهد بود.

 ساختمان دپارتمان تخصصی سفال و سرامیک فنی حرفه‌ای میبد در مجاورت پارک بهاران قرار دارد و در حال حاضر 2 مربی رسمی و 3 مربی حق‌التدریس در این رشته فعالیت دارند.