برنامه تحول گردشگری در دو ماه آینده درمیبد

یک‌سوم مساحت شهرستان میبد بافت تاریخی است به این معنی که 850 هکتار را بافت تاریخی و 600 هکتار را در این شهرستان باغات هم پیوند تشکیل می‌دهند.

حالا مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان در بازدید از بخشی از این ظرفیت‌های میراثی و گردشگری، از تهیه برنامه تحول گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی تا دو ماه آینده درمیبد خبر داد.

آخوندی گفت: این برنامه تحولی قرار است با کمک فعالین بخش خصوصی و دولتی و نماینده و فرمانداری و میراث فرهنگی ملاک عمل برای 4 سال آینده در رشد و توسعه و حفظ میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری درمیبد باشد.

وی در بازدید از بیت آیت‌الله حائری مؤسس حوزه علمیه قم افزود: درراستای تنوع‌بخشی به گردشگری یکی از مزایایی که شهرستان میبد دارد؛ گردشگری مذهبی است که قرار شد فرمانداری، میراث فرهنگی، جاذبه‌ها و تنوع‌های مذهبی را استخراج کنند تا مسیر گردشگری مذهبی در این شهرستان باز شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان درباره بهره‌مندی شهرستان میبد از عواید اقامتی گردشگری هم بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان میبد تأکید کرد و گفت: در بحث آژانس‌های گردشگری و تورها کمک خواهیم کرد تا شرکت‌های گردشگری در شهرستان میبد شکل بگیرد و توسعه و آموزش ببیند و برخی مکان‌های شهرستان در مسیرهای گردشگری استانی و ملی قرار گیرند.

آخوندی افزود: یکی از برنامه توسعه گردشگری که می‌تواند به این امر کمک کند اقامت شبانه درمیبد است تا اقامت‌های سنتی و نوین گردی بتواند مسیر کاملی را طی کند.

بازدید از کهن دژ نارین قلعه، مجموعه کاروانسرای شاه‌عباسی، موزه زیلو و غرفه‌های صنایع‌دستی موجود، راسته‌بازار، بوم گردی گلشن حضور در نمایشگاه توانمندی بانوان کارآفرین میبد از برنامه‌های آخوندی در شهرستان میبد بود.​​​​​​​