آغاز طرح ارتقاء سطح سواد حرکتی در مدارس ابتدایی میبد

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، مدیر آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولین طرح ارتقاء سطح سواد حرکتی به‌صورت نمادین در آموزشگاه یاس سرام شهرستان میبد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، در این طرح دانش آموزان در 7 آزمون و ایستگاه، لی‌لی، شنای استقامتی، رزمی، والیبال، فوتبال، حرکات تعادلی پویا و ایستا، دریافت و پرتاب و حلقه به حرکت و ورزش پرداختند.

محمدرضا اسماعیلی رئیس تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش میبد گفت: این طرح هم‌زمان با آغاز هفته تربیت‌بدنی در مدارس ابتدایی میبد آغاز شد.

اسماعیلی هدف از اجرای این طرح را توسعه مهارت‌های بنیادین دانش آموزان و ارتقاء سطح زندگی اجتماعی آن‌ها دانست و گفت: امروزه با صنعتی شدن جامعه بشری، زندگی نسل نوجوان و جوان با آسیب‌های سلامت مواجه شده است و این طرح تا حد زیادی می‌تواند نشاط و سرزندگی رابین دانش آموزان ایجاد کند.

وی بابیان این طرح تا پایان سال ادامه دارد و اختتامیه آن در روز طبیعت برگزار خواهد شد گفت: در روز طبیعت و درختکاری قرار است بازخورد این طرح با حضور اولیا و مربیان ارزیابی شود تا معلوم شود که چه اندازه مؤثر بوده است.

رسول نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد هم در این مراسم با تبریک هفته تربیت‌بدنی گفت: ورزش و سلامت جسمی و روحی باعث می‌شود دانش آموزان ما از عزت‌نفس و نشاط و شادابی برخوردار باشند.

از اینکه امروز مسئولین زیرساخت‌های ارزشمندی را برای ورزش و سلامت دانش آموزان ایجاد کرده‌اند باید دانش آموزان شکر گذار باشند.

وی در ادامه با اشاره به بیماری کرونا هم گفت: خانواده‌ها و دانش آموزان باید این بیماری را جدی بگیرند و حالا که به همت دولت تأمین واکسن به‌اندازه کافی فراهم‌شده است نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند تا گرفتار موج دیگر نباشیم.

محمدرضا کارگر رئیس آموزش‌وپرورش میبد هم گفت: همه مدیران مدارس باید بر سرعت‌گیری این طرح و برنامه‌های ورزشی در مدارس اقدام کنند.