هر کشوری منافع و امنیت ما را به خطر بیندازد با شدت پاسخ‌خواهیم داد

حجت‌الاسلام محمود کارگر امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به اتفاقات که در شمال غرب کشور و اتحاد نامرئی بین امریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، ارمنستان و نفوذ صهیونیست‌ها در خانواده الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: این اتحاد نامرئی و موضع‌گیری سخیف رئیس‌جمهور آذربایجان برخلاف منافع ایران و روسیه است.

حجت‌الاسلام کارگر موضع گری وزیر خارجه کشورمان نسبت به اظهارات سخیف رئیس‌جمهور آذربایجان را تحسین‌برانگیز خواند و با مقتدر خواند جمهوری اسلامی ایران در منطقه تصریح کرد: این‌ها باید از سرنوشت صدام، قذافی، افغانستان و یمن درس بگیرند.

 خطیب جمعه میبد بابیان اینکه ترکیه در جریان کودتا وامدار ایران است و همچنین ارمنستان گفت: این کشورها باید نسبت به آینده خودشان بیشتر فکر کنند.

حجت‌الاسلام کارگر افزود: ایران هر جا بخواهد درراستای منافع خودش و در سرزمین خود رزمایش برگزار کند می‌تواند بخشی از اقتدارش را در این رزمایش‌ها نشان دهد و هر کشور و قدرتی هم که بخواهد منافع ایران و امنیت ما را به خطر بیندازد با شدت و قاطعیت پاسخ خواهد داد.

امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه رزمایش فاتح خیبر امروز در حال برگزاری است که جا دارد به این نیروهای مسلح خدا قوت گفت افزود: ملت و خدا پشتیبان شماست و راهی که مردم انتخاب کردند از شما پشتیبانی می‌کنند تا انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

وی در ادامه عادی‌سازی‌های رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه را سخیف خواند و بازگشایی سفارت اسرائیل در بحرین را محکوم و شکست‌خورده عنوان کرد.

حجت‌الاسلام کارگر در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی در عراق گفت: هرچند مردم ایران توفیق چندانی در این راهپیمایی نداشتند و تعداد معدودی توفیق حضور پیدا کردند اما طبق آمار امسال هم حدود 16 میلیون نفر جمعیت در اربعین شرکت کردند تا امام حسین (ع) را به دنیا بشناسانند.

امام‌جمعه موقت میبد به بیانات مقام معظم رهبری در روز اربعین به‌صورت مجازی هم گفت: اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری بود این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین و افشاگری بود که شما جوانان باید این حقایق را تبیین کنید.

خطیب جمعه میبد با اشاره به آغاز سال تحصیلی، فداکاری نوجوان ایذه‌ای را در نجات دو زن از آتش‌سوزی خاطرنشان کرد و گفت: این حرکت ارزشمند نوجوان 15 ساله فداکار ایذه‌ای شهید علی لندی برای نجات دو زن از میان آتش که جانش را در این راه داد یادآور ایثار و فداکاری شهید فهمیده‌ها و بهنام محمدی و ذوالفقاری‌هاست.

وی گفت: این فداکاری و ایثار پیام اش به دشمنان نظام و انقلاب است که جوان دهه 80 همه در خدمت مردم و دفاع از کشور، نظام و رهبرشان هستند.

امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به پیروزی‌های اخیر انصار الله یمن گفت: مقاومت چندساله انصار الله نتیجه داد و بیشتر شهرهای مارب یمن که پایتخت اقتصادی است آزادشده است.

حجت‌الاسلام کارگر افزود: تشکیل گروه‌های مردمی و همراهی سران قبایل و تغییر رویکرد در حزب اصلاح یمن به‌طرف انصار الله رمز این پیشروی‌ها خواند و گفت: تغییر لحن بن سلمان در سازمان ملل هم نشان می‌دهد که شاه پیر و فرتوت عربستان و پسر ناامید و مبهوتش باید سر عقل بیایند و با پیشروی انصار الله که‌برگ برنده در اختیار انصار الله است در مذاکرات هم امتیازات خوبی را بگیرند.

گرامی داشت روز جهانی سالمندان، انتقال امام از ترکیه به عراق در سال 1344، روز وقف، رحلت پیامبر و سبط اکبرش امام حسن مجتبی، روز نیروی انتظامی و هجرت امام راحل از عراق به پاریس در سال 57، روز دامپزشکی و شهادت امام رضا در سال 203 هجری قمری، روز روستا و عشایر و تسلیت ارتحال عالم ربانی، روحانی دانشمند، حکیم و منجم، ریاضی‌دان و عارف متکلم و فقیه مفسر و صاحب آثار گران‌سنگ، سالکم توحیدی، و ولایتمدار از مناسبت‌هایی بود که حجت‌الاسلام کارگر به آن‌ها اشاره کرد.