شروع برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق بخش بفروئیه

فخرالسادات آقایی بخشدار بفروئیه از آغاز اجرای پروژه برق‌رسانی به روستاهای فیض‌آباد، چاه تقی و بوکن نو با مشارکت اداره برق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، آقایی گفت: برق‌رسانی به روستاهای شاه تقی، بوکن نو و فیض‌آباد بااعتباری بالغ‌بر یک و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات فاقد دهیاری‌ها و اداره برق با مشارکت اداره برق آغازشده است.

وی بابیان اینکه بفروئیه دارای 21 روستا است افزود: در حال حاضر روستاهای هودر و امیرآباد با 300 میلیون تومان اعتبار از سیستم برق خورشیدی برخوردار هستند و آبادی‌های متکستانه و روستاهای هنو، مزرعه ابوالحسن و بوکن سه برادر هم هنوز از نعمت برق محروم‌اند و از موتوربرق استفاده می‌کنند.

بخشدار بفروئیه با اشاره به نگاه ویژه آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد به توسعه و آبادانی مناطق روستایی گفت: مساعدت فرماندار به‌ویژه حمایت‌های آیت‌الله اعرافی در ارائه خدمات بیشتر به روستاها بسیار قابل‌توجه است.

بخشدار بفروئیه افزود: حضور حجت‌الاسلام فاضلی مسئول دفتر امام‌جمعه در بیشتر مناطق روستایی بفروئیه قوت قلب و دلگرم‌کننده برای ما و مسئولین و روستاییان بود که لازم می‌دانم از آیت‌الله اعرافی و مسئول دفتر ایشان و فرماندار به‌صورت ویژه قدردانی کنم.

آقایی گفت: از پروژه‌هایی که آیت‌الله اعرافی شخصاً کلنگ آن را به زمین زدند آب انتقالی به روستاهای بیده و حسن‌آباد بود که رضایت عمومی مردم این منطقه را به دنبال داشت.

وی همچنین تصریح کرد: احداث مرکز بهداشت روستای درین یکی دیگر از اولویت‌های ماست که آغاز احداث آن با حضور استاندار و میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی انجام شد که تخصیص اعتبار آن در حال پی گیری است تا بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های اولویت‌دار بخش بفروئیه، احداث پل مسیر روستای درین است که به علت قربانی گرفتن سیل‌های فصلی این پروژه به جد از سوی فرمانداری و بخشداری بفروئیه درسطح استان پی گیری و باکس‌های آن در محل پیاده‌سازی شده است.

بخشدار بفروئیه گفت: به‌زودی احداث این پل آغاز خواهد شد تا دیگر شاهد حوادث سیل و آسیب دیدن شهروندانمان در این مسیر نباشیم.