رشد چشمگیر نرخ ازدواج در شهرستان میبد

فرماندارمیبد در جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان بر تأمین جهیزیه و بخشی از نیازهای اولیه زندگی، زوج‌های جوان از سوی خیرین و مؤسسات خیریه را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح گفت: همه دستگاه‌های متولی باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی زوج‌های جوان، آن‌ها را با فراز و نشیب‌های زندگی زناشویی آشنا کنند.

رسول نصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد هم در این جلسه گفت: هرچند در دوران شیوع بیماری کرونا بسیاری از فعالیت‌ها اقتصادی و اجتماعی خسارت دید اما در مقوله ازدواج در شهرستان میبد شاهد افزایش چشمگیر ازدواج بودیم که نشان از حرکت خانواده‌ها و زوج‌های جوان به سمت سبک زندگی ساده و عاری از چشم‌وهم‌چشمی بود.

نصیری افزود: آمار ازدواج در سال 99 درمیبد 601 واقعه بود که این آمار در سال 98،486 واقعه ثبت‌شده بود که رشد 23 ونیم درصدی ازدواج را نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری میبد تصریح کرد: در سه ماه اول امسال یعنی 1400،143 ازدواج در شهرستان میبد اتفاق افتاد که نسبت به سه‌ماهه مشابه در سال 99 که 106 مورد بود بازهم رشد قابل‌توجهی را شاهد هستیم.

نصیری با اشاره به تسهیلات ازدواج هم گفت: خوشبختانه در سال 99،12 هزار و 893 نفر متقاضی وام ازدواج بودند که از این تعداد، به 12 هزار 318 نفر وام پرداخت‌شده است و 575 نفر هم در نوبت هستند که امسال به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی ازدواج بین مردان 27 و دو دهم وزنان 21 و هشت‌دهم در استان است.